10.19.2011

Mamma åker..

Nu har mamma och Jan åkt hem. Och jag är medveten om att det var en vecka sedan jag bloggade. Jag har tagit en blogg semester och försökt att umgås med mina päron så mycket som möjligt. Det var helt underbart på onsdagen när jag hämtade upp dem. De var lite sena så jag satt i en timme och väntade ivrigt. Helt plötsligt ser jag mamma. Sen kramades vi som aldrig förr. Det har varit en konstig vecka för mig känslomässigt. Att helt plötsligt ha mina föräldrar här. I det livet som jag levt utan dem i. Det var annat när jag träffade mina vänner i CA för det var inte mitt andra hem, men detta är ju det. Men vi har haft en underbar vecka tillsammans och de har fått chansen att träffa min familj och se alla ställen som jag har pratat om  i min blogg. Nu är de påväg hem om inte redan hemma och jag är åter ensam. Mamma tog med sig en hel packe med kläder och saker från mitt rum så nu känns inte mitt rum så hem trevligt längre. Jag fattar inte vart året har tagit vägen? Nu går jag in i min näst sista helg här. Ni vet hur man alltid vill ha det man inte kan få. Det är en sån känsla jag upplever just nu. Tanken att inte vara kvar här längre gör att jag vill stanna mer än nånsin. Jag älskar detta landet. Och jag har älskat mitt liv här. Allt är upp och ner. Spenderade hela kvällen med att fixa och dona med foto albumet som jag ska ge familjen. Lagom sorgligt att sitta och kolla på dem om och om igen. Imon jobbar jag 7-5 och sen är det skola.. Idag hade jag min första play date. Ganska komiskt när jag har varit här i 11 månader och nu helt plötsligt kommer det en massa mysiga tjejer hit. Och att det har tagot mig 11 månader att Så förhoppningsvis har vi några mer nu innan jag åker hem. För play dater is the shit! Vi sitter och dricker kaffe och snackar medans barnen leker och har kul ihop. För mig var det en perfekt start på dagen! Imon ska ni få bilder från när mamma var här.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar