10.02.2011

11 månader

Denna helgen passerade jag min 11 månaders sträck här. Mycket som hände i helgen med. Fredagen var jobb. Men sent på natten / kvällen ringer Matt vilket är en vän till familjen. Förra helgen ville mina värd föräldrar vara "busiga" och kastade toalett papper på hela hans hus, ni vet så som man ser dem göra i filmer. När han berättade det så var det enda jag kunde tänka: MOGET. Men i alla fall så ringde han upp mig och ville veta om de sov eller ej. När jag frågade varför han viskade så svarade han att han låg i buskarna utanför och att det var payback time. Haha kunde inte annat än att gå ut och hjälpa honom. Det finns ett annat hyss man gör här i USA som kallas forking. Det är som det låter, man sticker ner plast gafflar i deras gräsmatta. Hela 1000 gafflar hade han med sig! Men med min hjälp tog det bara 20 min. Vi var båda klädda i svart och så fort en bil eller säkerhets gubbarna kom förbi så kastade vi in oss i buskarna. Haha. Vi lämnade en lapp på deras bildörr med. Dagen efter när jag kom ner berättade de vad som hade hänt och att de visste att det var han. Men ingen kommer nånsin veta att jag hjälpte till. hehe. Lördags eftermiddagen spenderade jag med värdmamman på sminkkursen jag berättade om. De valde mig till att bli modellen som de visade hur man fick på lösögonfransar! Fick en massa coola tips och smink med mig hem. Idag var jag på min första amerikanska fotbolls match! Var grymt trots att vårat lag förlorade. Men matchen var grymt spännande och jag fattade faktiskt mycket av den. Alla där var hur fulla som helst. Skön stämning med andra ord. Denna veckan bli som vanligt, mycket jobb och skola på det. MÅSTE bli klar med min familjs foto album. 



Sminket





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar