5.23.2011

Helgen

Min helg var galet bra. Asså super dåra. I fredag var jag i stort sett ledig nästan hela dagen och ute var det super varmt med hela 23 grader! Tog nytta av detta och la mig ute i solen i några timmar. På kvällen hängde jag med några av de tyska tjejerna i Tacoma. Fick en såndär Sommar i falkenberg-känsla av det hela. Ni där hemma har ju dock bättre med värdet.. Sen i lördags jobbade jag tills 3 på eftermiddagen då jag bytte av med farmorn. Imed att det blev himla massa bil krångel så fick jag ta farmorns bil till Seattle vilket först gav mig panik för att den inte har någon GPS. Dock fick jag till slut luskat fram en och sedan bar det av hem till Elin. Som vanligt när jag ska köra någonstans så händer något eller så kör jag fel. Denna gången körde jag fel. Missade en exit och hamnade mitt inne i stora Seattle. För att lägga på extra krydda på moset så var det ett event som höll på i stan så bilar överallt! 10 min av lätta panik känslor, sen kom jag rätt. Jag och Elin hade planerat en film/ vin kväll så vi åkte och hyrde en film och  köpte godis. Sedan lagade vi mat och hade det allmänt mysigt. Malin ringde och undrade om hon och Matilda kudne få komma förbi vilket de gjorde. Sen förvandlades våran vin och mys kväll till en förfest och det bestämdes att vi skulle ut till en klubb. Eller rätta sagt en minderårig klubb dvs 18 år här ( HATA). Tog en taxi in och hoppade av vid space needle och då verken vi eller taxi chauffören visste var klubben låg frågade vi en snubbe som stod och vänta på bussen. Han visste inte heller men vräker ur sig " Vill ni gå på en av min polares födelsedags fest?" visst, varför inte! Han kompis visade ju sig bara att vara en av stjärnorna i Seattle Seahawks! Han hälsade på oss och vi fick stå i VIP kön. Vi visade alla våra leg men de verkade inte bry sig att vi var under 21. Sweet! Klubben var galen!! Sjukt roligt hade vi hela kvällen. Massa massa dans och snack med nya människor. Festen var slut kl 2 och då samlades alla utanför istället. Vet inte riktigt hur det gick till men vi hamnade på efterfest i en hummer limousin vilket var sjukt coolt! Vidare på efterfest och kom hem och i säng klockan 05.30 på morgonen! Stabilt att sova 4 timmar när man ska jobba efter.. Men men det var klart värt det för vi hade en sån galen kväll som endast kan häna om du bor i USA! love it.

Idag har varit ett 10 timmars pass som gick förbi som vinden. Men fortfarande trött så nu blir det sängen..

Idag ger jag en extra tanke till min bästa vän Lovisa. Önskar att jag var hos dig just nu och att jag kunde ge dig en stor kram. Ta hand om dig och kom ihåg att jag finns här för dig! <3
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar