5.12.2011

Sjukhus..

Precis när jag hade skrivit ett ord på min blogg så knackar det på dörren. När jag öppnar frågar mamman mig om jag kan tänka mig hänga med henne till akuten med Lola. Fatta paniken jag fick innan jag ens visste vad som pågick. Hon hostade och kunde inte få luft. Mamman tar Lola och jag rusar för att hämta filt, napp och blöja. Sen bär det iväg i våra pjs till sjukhuset som, som tur är ligger 5 min från vårat hus. När vi kommer in tar de in oss snabbt. För att skippa alla detaljer så visa det sig att hon har croup vilket är ett slags virus som sätter sig i strupen under stämbanden. Vi var tvungna att tvinga på henne en andningsmask vilket var jätte hemskt. Allt detta var som ett enda stort uppvaknande för mig då det kan hända när jag är själv med flickorna. Därför lyssnade jag väldigt noga på när mamman berättade om Lolas medicinska förflutna. Fall i fall. Och idag bad jag även om att mamman skulle kopiera och lämna en kopia på deras försäkring. Fy tusan så läskigt det var! Men hon fixade det bra och inom loppet av en timme så var hon okej igen. Det var dock då vi fick vänta i 2 extra timmar, bara för att få alla pappren! Så sjukt sega asså. Först satt vi där pigga vilket gick över till trötta, vilket sedan gick över till ÖVER TRÖTTA. Så när vi kom hem vid 2.30 på morgonen så var det inte lätt att somna. Idag har vi alla 3 varit super sega och vi turades faktiskt om att ta en nap. Jag med Lola och mamman med Makenzie. Kanske därför jag är hyper pigg nu kl 1 på natten..

Jag efterlyser ett skype samtal med min moder, imon kväll asså fredag morgon innan jobbet mamma. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar