5.15.2011

Uppdatering, ja tack?

Jag måster ju erkänna att jag känner mig ganska små sur för hur fint väder Sverige verkar ha fått denna våren. Eller borde jag säga sommaren. Ändå var det jag som satt med mitt leende när jag slapp den hemska och långa vinter som var.

Denna helgen har känts ovanligt lång. Var nog för att jag började med att vara ledig hela fredagen. Mitt schema har blivit så mycket bättre nu när vi håller koll på timmarna. Jag jobbar 40 timmar i veckan och sen 5 timmar på helgen, helt okej för mig. I fredags började jag morgonen tidigt på gymmet och sen hade jag några skype dater som var otroligt behövliga. Mamman påpekade hur skumt det känns när jag är ledig.. Och jag hade ingen aning om att jag skulle vara ledig så jag hann inte planera in något. Men åkte och gjorde en manikyr samt fick en massage. Snacka om att må om sig själv. På kvällen åkte jag in till Tacoma och hade middag med Azra. Efter det hängde vi bara allmänt i Tacoma. Man märker att alla collage har lov nu för det är som staden har fyllts med ungdomar. Klagar inte! På lördags morgonen var det min sista yoga klass, vilket kändes ganska tråkigt. Kommer saknar alla de gamla damerna och deras sexistiska skämt. Jaa det är faktiskt sant, en härlig skara var det. Senare på dagen var det Au Pair möte med bowling. Var meningen att alla skulle ha med sig sina värdfamiljer men min var upptagen. Hade riktigt roligt dock, tävlade mot en 3 åring. Terry den finska au pairen var hur taggad som helst över hockey som var. Vi slog vad att den som förlorade skulle bjuda den andre på kaffe.. Hopp då är man en kaffe fattigare. Inte för att jag ens såg matchen men när hon skriver till mig på fb och säger FINLLLAAAND!!! så fattade jag ganska snabbt.. Fick en mindre chock när jag vaknar upp i morse och kommer ner till ett spy party. Makenzie hade spytt hela natten och Lola stackarn är fortfarande jätte sjuk. Mitt jobb idag blev att städa lite och tvätta, sen satt jag med en sovande Lola på mig i 2 timmar vilket var jätte mysigt. Sov gjorde även jag  så vem kan klaga på min jobb dag ida? Är det något jag har lärt mig här så är det att när man jobbar med barn så har man ett ständigt krig mot baciller. Själv har jag tex nu fått tillbaka en förkylning. Ändå äter jag ca 7 olika vitamin tabletter varje dag plus att jag dricker en smoothie fylld med massa äckliga och nyttiga saker varje dag.. Jag röstar för att vi alla börjar leva i en bubbla. Plasta in huset eller något. En sak som jag ska berätta om helgen var att jag åkte tillbaka med mina Hunters stövlar då de har blivit typ skrapade eller något på sidan. Kund service här i USA är av något helt annat. Helst på Nordstrom. Där kommer jag invandrande 6 månader efter att ha köpt dom,  plus att jag inte hade något kvitto. Spelar ingen roll för killen som  hjälpte mig när jag köpte dom var där och kom genast fram för att hjälpa. De kollade på dem och sa att jag kunde få ett nytt par. Nu till det mindre roliga. Den matta modellen jag har i storlek 7 är helt slut.. Asså verkligen helt. Han ringde till 6 olika Nordstrom i hela Usa men ingen hade dem. De kommer igen nästa år. De erbjöd mig att få de glansiga i stället men jag gillar inte alls dem.. Sen erbjöd det mig pengar tillbaka, eller att jag skulle vänta ett år på ett nytt par. Inget av detta var vad jag ville.. Så jag behåller dom som de är. Fast fick köpt ett par låga vita converse där jag fick halva priset av pga att de inte kunde göra något åt mina stövlar. GILLA kund servicen här asså.

Måste ju klaga på mig själv för de senaste inlägg jag gjort. Tråkiga och inte särsklit ofta. Ska bli så mycket bättre för bara nu kommer jag på 1000 tals saker att berätta.. Men får bli imon för jag har tagit den när medicinen som gör en otroligt trött så innan jag börjar svamla och somna på datorn säger jag God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar