6.22.2011

Svenskan.

Idag var en sån dag. Som man lärde sig om på au pair skolan. Alla au pairer har det. Då vi älska faktumet att barnen inte är våra, det finns ett slut på detta och helgen är nära! Makenzie körde mig till vansinne idag och jag svor högt på svenska flera gånger. Tacka vet jag svenskan.. Imon kommer allt att vara glömt och jag vet att vi kommer ha det mysigt igen.  Men inte idag.När mamman kom hem lät det såhär:

(Jag, på svenska)" Okej men då var jag klar här så ska bara gå och dränka mig i badkaret!
(Hon) " What was that you said?"
" Oh i just said Good Night and sweet dreams..."


Nu när jag läser det tycker jag det lät ganska kul. De var omedvetna och det skadar ingen.. Så jag kommer undan med det  och tackar mitt svenska språk för att jag kan avreagera mig på så sätt!

Idag har det varit otroligt fint väder och vi spenderade mesta delen av tiden vid poolen. Senare körde jag B för att han skulle ta av sin tandställning. Stor dag för oss alla. Stolt " stora syster". Hade ett jätte snabbt men mysigt samtal med kära Karro idag. Plus ett samtal med kära moder nu ikväll. Hon lät mig avreagera mig på henne. Det behövdes. Och jag måste bara minnas att jag inte alltid har allt under kontroll. Ibland tar känslorna över. .. Och då finns svenskan. Höhö...

........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar