4.18.2011

Sol, Spring Break och sommar cravings

Ska börja med att berätta smått och snabbt om min helg!
Denna helgen var ännu ett prov på mina au pair kunskaper. Eller mer mina "testa vara en singel mamma". Jag ger mig själv ett jävla bra betyg ska jag säga er! Lördag tog jag tjejerna till en stor nybyggd park här i Gig Harbor där vi hade picknick och lekte. På kvällen målade vi påskägg och hade film med popcorn. Söndagen var verkligen provet. Lola vaknade 2 gånger på natten och sen vaknade hon pigg och glad vid 06.00. Så från det var det bara att vara vaken och pigg. Vi hade en lugn hemma förmiddag och efter det var det ägg jakt på Kenz skola och efter det drog vi på barnkalas. Där var det skumt! För det första kände jag ingen, och ingen visste väl egentligen vem jag var heller..Men jag höll ihop och kom snabbt in i mamma kretsen och deras små samtal.Det är sjukt hur mycket skvaller de snackar om.. Alla var hemma fruar, såklart.  Tjejerna var guldklimpar heeela långa dagen! Kunde inte bett om mer och allt gick så sjukt bra.

Idag har det varit sånt grymt väder! Nog för att Sverige är grymt på sommaren men har ändå känslan att detta kommer bli strået vassare, speciellt efter denna dag! USA på sommaren.. Behöver jag säga mer? Jag kom ju inte under den bästa perioden här utan nu börjar jag se vad alla snackar om!! När jag kommer ner i morse säger mamman att jag är ledig förmiddagen och kan gå tillbaka och sova.. LYCKA. Dock vaknade jag kl 8 klarvaken. Efter det blev det ändrade planer och jag hade Lola medans mamman tränade. Tog med mig henne till starbucks och efter det pågrund av hur taggad jag är inför nästa vecka så tänkte jag att nu ska jag köpa solkräm! jooo men lättare sagt än gjort. 100+, vem vill ha det i sin solkräm? Tydligen alla amerikanare.. Så låt oss säga att det inte blev inköpt något idag. Eftermiddagen spenderade vi utomhus och B slutade tidigare idag så han var med oss också. Han är väldigt inne i Jackass så han ska hela tiden försöka göra en massa trick. Senaste är att han ligger på sin skateboard och åker i nedförsbacke och flyger in i sop tunnorna. Hela tiden har jag gått och trott att Canterwood är fullt med rika gamla människor. Men solen lockade fram många idag och visade sig att så är inte alls fallet. B stunttrick fick några nyfikna grannar att komma och kolla och några tjejer i min ålder berättade att de har spring break från collage nu vilket betyder att alla människor i min ålder kommer hem, vilket även kommer att hända under hela sommaren. Åh sommaren.. Jag vet redan nu hur alla mina dagar kommer att se ut. "Ungar nu går vi till poolen". Canterwood har en stor pool för alla som bor här. Det är där alla hänger under de varma dagarna. Tydligen är det alltid en buffe där vilket betyder att man aldrig behöver ha med mat utan det är bara till att plocka. De ha även en barnpool, tennisbanor, basketplan och lekplats i anslutning till poolen. Så sommar kom, kom NU! På tal om sommar är det nu bara en och en halv vecka kvar till Dominikanska! Är det fel att jag sitter och taggar järnet, redan nu? Imon kommer jag vara av enda till klockan 4! Ska i alla fall in och luncha med Evelina så det ser jag fram emot. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar