7.12.2011

Vanliga dagar.

En helt vanlig dag. Känns som jag har glömt dem och som om jag inte är duktig nog på att berätta om dem. Vanligtvis ser mina dagar ut som såhär: Vaknar vid 7 och går ner för att byta med pappan som går upp med tjejerna vid 6.30 ( morgontjejer!!) Första halvtimmen sitter vi oftast bara och kollar barnkanaler och gosar. Nästan så att det är bästa tiden på dagen. Kan inte ens säga hur många gånger det hänt mig att jag har somnat när jag sitter där med dem. Slummrat till. Jag är INGEN MORGON MÄNNISKA!! Efter det gör jag frukost och vi brukar alltid ha extremt sega morgonar. Sen byter vi om till kläderna för dagen och leker. Sen lunch,lek, nap, mys, och mer lek. Alla dagar är olika med detta är ändå en typisk dag för mig. Hemmafru? Jo tack, jag vet hur det är nu. Jag blir bara mer och mer medveten hur lillgammal detta jobbet gör mig. Men vilken erfarenhet! 

Igår fick jag ett oväntat paket på posten och jag tackar och bockar tusen gånger om till familjen Jönsson! Fick ett super fint armband som jag kommer använda sönder, en bok som jag redan har börjat läsa verkar riktigt bra, svenskt skvaller(yesyesyesyes!), och självklart... Choklad. Jag tackar jätte mycket verkligen. Massor av kramar till er. Men nu vänner, familj och vilka mer som kan tänka sig vilja skicka saker till mig. Jag älskar er alla men ingen mer choklad nu! Det var snack om innan jag åkte att USA skulle göra mig några kilo rundare. Ingen sa till mig att det egentligen skulle bli svenskt godis som var boven. Särskilt i med att jag har världens socker beroende! Dock har jag aldrig uppskattat de svenska maten som jag gör nu. Saknar den varje dag. Nu ska jag läsa om prins Carl Philip och hans flickvän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar