12.05.2010

Borta bra men hemma bäst

Hemma igen. Känns verkligen som mitt hem här nu och det är såå underbart att vi är tillbaka!Idag är 1 månad sen jag kom till familjen. Helt galet vad tiden går snabbt. Kommer vara hemma innan jag hinner tänka.. Har haft en jätte bra helg dock. Leavenworth kändes som om man hade åkt till nordpolen. Nog lite så de ville ha det, för där fanns både tomtar och nissar, typiskt amerikanare att gå all in. Resan dit i fredags tog hela 5 timmar. Jag har växt upp med att alltid vara minstingen så att sitta i en bil med små barn har aldrig hänt mig. Det var ganska påfrestande..(!) haha. Jag njöt alla stunder vi hade pauser och jag kunde kliva ut. Nu vet jag hur min syster måste ha haft det med två små syskon. I alla fall när vi kom dit var hotellet jätte fint och lyxigt och det kom killar som hämtade och bar alla väskor. Den mindre roliga vändningen på helgen var när hotellet hade bokat fel och endast bokat ett rum! Okej, jag älskar familjen men att dela rum kändes lite för tidigt! På grund av detta misstag fick vi gött mycket V.I.P uppvaktning som gratis room service, gratis mat på en jätte fin resturang i byn och fri tillgång till allt på hotellet. Plus att det faktiskt fanns 2 dubbel sängar i rummet så jag fick ju egen säng, haha tur det! Men på grund av denna tabben har vi levt helgen som kunglig heter.  De hade jätte fina ljus uppsättningar genom hela staden och på lördag kvällen hade de en stor ceremoni där de tände alla samtidigt och massa sång och dans till.  Jag skrattade gott när jag klev ur bilen och insåg att va de hade förberett mig på att vara " super kallt" var samma om inte mindre än ni har i Sverige nu. Fast de är ju inte vana vid det så får spela med lite. Vi har mest gått omkring för att se allt som fanns här och försökt hinna med så mycket som möjligt. När barnens mormor kom dit blev allt mycket lättare, hon är så himla mysig och jag önskar jag kan ta med henne hem. Hon fick mig att tänka på min mamma. Mamma,åh söta fina underbara mamma som jag saknar dig! Kommer nog ögonblick i varje människas liv då man bara önska att man hade sin mamma med sig. Hela denna helgen var så, och om jag hade haft råd hade jag flyget hit min mamma och bett henne stå och krama om mig i en timme, minst.

 Just nu sitter de där nere och planerar inför nästa semester, men vet att jag bara längtar tills när vi flyttar till Carlifornia i EN månad!







                                                    All in..
                                          V.I.P
                                                    Utsikten från rummet






Mamma!

                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar