12.24.2010

God Jul

Just nu, är det jul hemma i kära Falkenberg. Jag har haft lite längatan hem idag bara för att jag vet vad jag kommer missa. Jag kommer missa min underbara systerdotters allra första julafton, min mammas goda jul gröt, och en underbar och helt hysterisk roligt julaftons kväll hemma i Skrea med världens bästa släkt! Det känns tråkigt.. Jag är just nu ganska efter i sömn då jag var uppe från 4 inatt med Lola. Hon har haft extremt hög feber och enda sättet hon ville sova var om man höll henne. Jag vet att jag inte hade behövt men jag vaknade upp av att hon skrek så jag gick in till henne, lyfte upp henne och tog med henne ner. Där satte jag mig i deras gung fåtölj med henne i min famn, och blev sittande tills 7 på morgonen. Kommer nog aldrig kunna förklara känslan av att ha denna lilla bebis och känna hennes hjärta slå. Var nog en av de mysigaste stunderna i mitt liv. Framför brann brasan och jag lyckades slumra till ibland med. Jag var otroligt tacksam för att jag fick sova en timme med Makenzie när hon hade sin nap senare på dagen annars hade jag varit död nu. Efter våran nap hoppade vi i min säng i nästan en timme, haha det är så man SKA vakna. Sen nu ikväll har jag och mamman varit och kollat bilar till mig. De vill helst att jag ska ha en egen så att vi slipper dela på de två de redan har. Ni kan inte ana vad vi gjorde! Vi la på lite teater och låtasades som om jag var henne bortskämda dotter och att jag skulle ha den finaste bilen de hade. Mamman var grym kan jag säg.  Så idag har jag provkört både en hummer och en porsche! JA DETTA ÄR SANT.  Haha bästa kvällen ever. Sjääälvklart glömde jag min kamera! Bil försäljare gör allt för att få sålt något så de hela var egentligen inte så svårt. Det var min "uppe sittar kväll" den amerikanska versionen.

Imon ska jag upp tidigt och skypa med min familj och sen ska vi hem till pappans familj och fira lite med dom. Sen ska vi åka hem igen för då kommer mammans familj hit. Och det är då det blir pyjamas party och myskväll. Ska bli så skönt.

 En två timmar nap i min säng är det bästa..

Släppte fram barnet inom mig och hade så himla kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar