12.20.2010

I´m just the NANNY!

Ibland går det inte som man tänkt sig. Helst inte när man har att göra med barn. Vaknade upp i morse och flög upp då jag insåg att jag börjat för 5 min sen. Det underlättar att man bara behöver stiga upp och gå ut ur rummet. Planerna idag var att vi skulle ta kort med tomten. Badade, klädde och kammade dem fina inför fotot. Därefter åkte vi för att köpa en ny klänning till Makenzie och därefter till Nordstrom där tomten skulle vara. På vägen blev Makenzie helt plötsligt jätte blek och hängig. Efter att ha ställt oss i kön till tomten blev det bara värre och värre. Jag fick hålla henne hela tiden för stackarn orkade inte ens stå på benen.. Efter en halv timme i kön gav vi upp. Jaha, då var det bara att köra hem och få göra om allt detta en annan dag istället.

Rolig sak som hände idag. När jag skulle betala på Target och hade Lola i vagnen börjar kassörskan påpeka hur söt hon e också säger hon " aww, is mommy taking you to see santa today" och skrattar lite lätt medans hon kollar på mig. Orka rätta, så jag log stelt tillbaka och gick min väg. Samma sak i kön på Nordstrom! Jag stod och små pratade med kvinnan bakom oss samtidigt som jag stod och höll Kenzie. Mamman kommer gående med Lola och ställde sig bredvid oss. Tror vi förvirrade henne så senare frågade hon om Makenzie var mitt barn och Lola mammans. "Ohh, no no no. I´m just the nanny" blev mitt svar . Kom igen gott folk, inte är jag gammal nog att ha två döttrar helt plötsligt. Nu får ni ger er..

Efter en timmes pass på gymmet kommer jag hem till min söta mammas paket full med choklad och hemma gjort godis!! Så mycket för den timmen för nu ska jag mumsa i mig det medans jag kollar på Svenska Hollywood fruar.




1 kommentar:

  1. Men Kajsa, det här är ju tecken på att du ska klämma ut en unge du med. ;P hahah
    Hoppas du har en jätte trevlig julafton med din au pair familj. De verkar jätte trevliga :D
    God Jul och Gott Nytt År på dig.
    Kram

    SvaraRadera