12.14.2010

"Mommy"

Idag har jag verkligen fått leva mamma rollen. Makenzie har haft tvärtom dag och har kallat sig själv Kajsa hela dagen och min för mommy (!). Visst tycker jag det bara var gulligt men ändå fick det mig verkligen att tänka till. Jag är sååå inte redo att bli mamma! Att åka som au pair måste vara ett av de bästa preventiv medel man kan ha. haha. Jag älskar tiden jag har med flickorna och för varje dag som går så blir det bara mer och mer glada när  Kajsa "takes over". Men sen älskar jag också tanken av att jag kan lämna tillbaka dem i slutet av dagen och att jag inte behöver bekymra mig över allt som har med barn att göra och bara fokusera på att vara den coola och roliga au pairen! Det har regnat mesta delen av dagen och jag och Makenzie gjorde en enorm koja inomhus där vi låg och läste massor av böcker och åt frukost. Sen drog jag till gymmet en timme och var galet trött resten av kvällen så ångrar nästan det. I alla fall efter att vi lagt flickorna gav jag och mamman oss iväg och handlade lite roliga saker till festen de ska ha här på fredag. Ska bli riktigt roligt, 35 pers, vin provning och en massa jul stämning. Vi har fixat och planerat allt ihop vilket har gjort att vi kommit varann nära och hon känns mer som en bff än en "extra" mamma. Igår var jag lite extra barnvakt åt mammans väninnas lilla tjej. Var inte alls farligt, var bara 3 timmar men idag kommer hon över med ett presentkort på 90 dollar, vilket nästan är 900 kr! "Just as a thank you"  Man måste älska de rika hemma fruarna. Eller aa de smarta fruarna som gifter sig med de rika männen. Maaaahaaa.

2 kommentarer:

  1. Var försiktig med vad du skriver i bloggen, du vet du inte får sitta barnvakt åt någon annan. Cultural care kollar vissa bloggar.

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju ha det rätt bra.

    MVH Pappa

    SvaraRadera