12.28.2010

Den amerikanska bubblan.

Bor man i Amerika så bor man i en bubbla. Så måste det vara. När man pratar med folk här så får de en att framstå som att komma från Sverige eller från vilket land som helst så är man exotisk. Hur galet är inte det? En svensk är allt annat än exotiska. haha. Men det är förstårligt. Om man vill resa till vare sig det är värme eller kyla, så behöver du aldrig lämna landet allt finns ju här. Och går man i skolan finns det knappt så man kan lära sig ett annat språk.. De är fast i jaa en bubbla så när någon ( som tex en svensk au pair) dyker upp så är det klart att de är facinerade och att de undrar om allt möjligt. Tycker nästan synd om de människor som inte vet va de missar! Alla i USA borde göra en roadtrip genom Europa. Vet inte hur många av dessa disskutioner jag har haft med folk nu. Jag är undervisaren. MÄKTIGT. haha. Orsaken till att jag berätta det nu var för att just detta hände idag.

Dagen idag har bestått av att jag och flickorna lekt lite här hemma på morgonen sen packade jag in dem i bilen och vi begav oss till ett ställe som heter play-a-latte vilket är som en inomhus lekplats vilket passar perfekt för regniga dagar. Jag går alltid in för att göra flickorna söta när vi ska någonstans, haha bara för de är så kul att klä upp dem. Ursch det får mig att låta sjukt kass men de har lika roligt som jag. Faktiskt. Lilla Lola i sina guess jeans och Makenzie i sin coola Levis väst. Själv var jag inte mycket att hänga i granen men alla mammorna som hänger där är jätte trevliga och inte alls av de upp snofsiga typen som man stöter på ibland. Sen var jag ledig mitt på dagen och då skypade jag med mamma och några där hemma vilket alltid muntar upp mig. Efter det drog jag till starbucks och hade en fika med Emily, en amerikans tjej som jag lärt känna här. Blir nog henne jag hakar på nyår. Vi ska först till några av hennes vänner sen ska vi in till Seattle för att kolla på fyrverkerierna som är vid Space needle. Känner på mig att det kommer vara ganska mäktigt.

Bilder från dagen :








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar