12.23.2010

Nya traditioner

Nu ska jag fira min första jul utan min familj. Och med min nya familj, eller vad man nu ska kalla dom. Min andra familj är det mer. Jag är jätte spänd på att se hur deras traditioner är. Fick åka och köpa pjyamas byxor idag för på fredag kväll har de som tradition att alla sitter i sina pj och kollar olika jul filmer och grillar marshmallows i brasan. Och på julaftons morgon ( alltså den 25 här) sittter hela familjen i trappan medans pappan går ner och kollar om tomten har kommit innan alla får springa ner och kolla i sina strumpor. Hur mysigt låter inte det?

 Jag har precis lagt mig i sängen efter att jag och mamman har suttit uppe halva natten och pratat om allt mellan himmel och jord medans vi vräkt i den svenska chokladen. Har föresten redan fått en julklapp. Mamman vräkte  ut sig att om allt går som de vill drar vi till BAHAMAS i april! Men joo okej, jag är PÅ! oj, nämnde jag att jag inte behöver betala något?

1 kommentar:

  1. Fy vad mysig tradition!!!! Bahamas låter förjävla fint, din lyckos!

    SvaraRadera