12.19.2010

Ikea

Tiden går för fort! Redan är helgen över. Vilken helg det har varit. Får ta och börja med Ikea besöket. Okej joo Ikea är svenskt och jaa jag var väldigt ivrig att ta mig dit, men när jag väl kom dit så insåg jag att jag inte riktigt saknade de lika mycket jag trott. Jo visst är det svenskt och man känner igen sig i allt men för mig betydde det inte så mycket. Som sagt så trivs jag så bra här att jag inte riktigt har den hemlängtan efter Sverige än. Jag kan klara mig utan alla de "typiska" svenska sakerna. I alla fall nu för tillfället. Känner mig som den enda au pairer som tycker så. Men har man fått chansen att bo här och varje dag testa på ny mat så lockar det inte att äta vad man har ätit i hela sitt liv.. Men jag är glad att när den dagen kommer så finns Ikea här. Jag köpte ramar till mina bilder och lite Annas pepparkakor, Ahlgrens bilar, salta sillar(!) samt pepparkaks deg till veckans bakning. Sen köpte jag något mer.. Marabou choklad. Jag vill bara pausa mitt inlägg här för att be om ursäkt till min mamma. 
Kära mamma, förlåt att jag tjatade och tjatade på dig att du skulle skicka hit hela 8 marabou kakor så att jag kunde ha och lägga i familjens jul strumpor. Haha 1 kilo choklad har du handlat på ica hemma och skickat över halva jorden och hela tiden har det funnits på Ikea, 30 min härifrån. Förlåt kära moder, förlåt. 

Efter Ikea var vi och åt på ett jätte hippt sushi ställe i Seattle där det var ett band där maten kom ut på. Var helt OTROLIGT gott och jag har nu lärt mig att äta med pinnar..Nästan. Idag har jag och mamman varit och jul shoppat! Verkligen HELA dagen.. Åkte 10 i morse och kom hem vid 22.00 ikväll. Dagen har varit underbar med sol och varmt. Jag är riktigt nöjd med vad jag har skaffat till alla. Bryton ska få en slags skatebord, föräldrarna mitt foto projekt och till Makenzie har jag köpt ett sett med pyssel saker som hon och jag kan göra, en prinsess tiara och så har jag köpt en ny docka till henne samt en bil stol till dockan så den kan hänga med oss på våra bil turer. Blev ganska köp glad när vi var inne i alla barn affärer. Men men jag har bara en jul med dom så vill gå all in. Roligast idag var helt klart när vi skulle köpa surrond sound till pappan. Jaa två helt o tekniska brudar kommer in i värsta butiken utan en aning om vad det är man ska ha.. Tur var är butiken full av killar som är helt insatta i allt. Vi fick hjälp av hela 5 stycken. Vi fick testa att sitta och lyssna på olika ljud för att se vilket vi gillade bästa , "girls" var ett uttryck som en av killarna använde när vi sa att vi inte alls hörde någon skillnad. Det slutade med att vi kom ut med surrond sound till ett värde av nästan 6 000 kr. Om det var det bästa? Det vet vi inte.. 



                                          Sushi place
                                          Titta vad hon kan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar