1.02.2011

drama

Så mycket för mig lediga helg. Lördagen var ganska lugn, var sjukt trött eftersom jag inte kom i säng förens tidig morgon efter fredagen. Skypade lite med folk. Sen kom mamman och frågade mig om jag kunde ta flickorna på kvällen för att de gärna ville ha en date. Det var lungt, bara att lägga dem sen kunde jag slappa med en film så jag sa ja. Hade höga förväntningar om att ta bilen och köra(!) till Seattle för att möta upp med en au pair där idag. Men denna dagen blev allt annat än jag planerat. Började med att mamman kommer inrusande när jag står i duschen och säger att pappan har fått en allergisk reaktion och att hon måste köra honom till sjukhuset. Ut hoppar jag fortfarande med massa shampo i håret, ut i hallen där jag möter pappan som ser heeeelt galen ut. Ansiktet var helt svullet och han hade svårt att andas. Bredvid honom står Makenzie rädd och gråter, och mamman kommer springande med Lola, ger henne till mig och sen springer de till bilen. Okej, detta är vad jag talar om när jag säger: ingen bra start på morgonen! dagen fortsätter i samma stil.. Mamman ringer och förklarar att de fick ta in honom akut och att svullnaden blivit värre. Jag hör hur sterssad och orolig hon e så jag lugnar henne med att säga att hon inte behöver ha dåligt samvete och att jag självklart ställer upp med att ha barnen trots att jag är ledig.. En stund senare kommer Matt och ska "hjälpa" mig. Mycket hjälp en kille som sitter i soffan hela dagen är! MÄNN... . Pappan är hemma nu, liggande i sängen och med en massa mediciner. Själv sitter jag och har lust att gråta. Bara för att allt gick så fel och för att idag har varit en jobbig dag. Bara en massa drama, och jag hatar drama..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar