1.27.2011

"mamma klubben"

Jag är ju ganska duktig på att berätta för er om roliga saker som händer mig under mina dagar här i staterna och detta ska jag även göra denna gången.

Var och hämtade upp Makenzie på skolan idag, och vi stannade där och hade lunch och lekte. Bordet bredvid sitter två medelålders kvinnor och pratar. Kunde inte låta bli att lyssna lite på deras samtal, de var väl båda ny i skolan och de pratade om hur bra deras barn trivdes efter bara en klass och att de måste börja här. Då och då tittade de åt mitt håll och log. Jag hörde hur de bytte nummer så att de skulle kunna planera en playdate med sina barn. Makenzie springer och leker och kvar sitter jag med mitt kaffe när en av kvinnorna vänder sig till mig och frågar om min dotter också går i miss Nicholes klass. Jag svarar ja och innan jag hinner förklara mer så har de redan blivit i exstas och börjar babbla på en massa så jag rullar med. När jag till slut får ett tillfälle så berättar jag att jag är nannyn och inte mamma till Makenzie. Då tystnar de och drar till med riktigt ansträngda leende. " oh... lovely" säger en av dem. Sen tystnar de och vänder sig om och återgår till att bara prata med varandra igen. Haha! Tydligen var jag inte bra nog för deras "mamma" klubb. Bring it tanterna, så ska vi se vem som är grymmast. haha, jag tyckte hela grejen var väldigt komisk. Hade jag gått med att inte säga att jag var nanny hade jag garanterat fått vara med på deras playdate. Palla, 3 hyenor till barn hade det.

En mycket bra dag idag men 15 härliga grader + sol! Jag hoppas på detsamma imon för då ska jag försöka åka ner och ta bilder vid vattnet, där är hur fint som helst, tog en långrunda där ikväll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar