1.06.2011

Sträck på dig!

Igår var jag och så filmen Black Swan. Den var helt okej, om man gillar dans så ska man se den för det var fina balett scener men annars var den bara ganska skum. Var en rysare så jag hoppade som vanligt till ett antal gånger.

Idag var jag ledig och då  har jag (hör och häpna folk) kört själv till Southcenter, på de 6 filiga motorvägarna.Sjukt stolt över mig själv att jag klarade det. Som min mamma hade sagt "sträck på dig", och tro mig moder, jag sträcker!  Väl där träffade jag en annan svenska au pair vid namn Josefine.Underbart härlig tjej, verkligen. Vi hade en mycket bra dag med en massa tjöt och lite shopping. Hittade  ett par snygga jeans ( på rea) och lite underkläder på Victoria Secret. När det var dags att dra sig hemåt så var vi parkerade på olika delar så hon skulle köra mig till bilen. Problemet: Jag minns inte var jag hade parkerat!! Haha som två yra höns åkte vi runt och letade efter min bil.. Sjukt pinsamt samtal det hade blivit till familjen " öhh, jo nu är det så att jag inte kan ta mig hem då jag har slarvat bort eran bil" haha. Men som tur va hittade vi den till slut! Hemvägen var en annan historia. Började bra med att jag hittade ut till motorvägen igen men sen när jag hamnade i bilkö och såg att bensin lampan började lysa kom paniken. Och ni som känner mig vet att jag inte klarar av när den lampan lyser! Så jag chansade och tog första närma avfarten till gud vet var. Jag kom nog till slummen. The hood in Tacoma.. Där körde jag runt helt utan att veta var bensinstationen fanns. Men som tur var dök en upp. Nästa problem blev ju med att tanka.. Men jag gjorde bara vad alla hjälplösa kvinnor gör i en sån situation, grabbade tag i närmaste kille och frågade i min vänligaste röst om han ville hjälpa mig. Så var det problemet löst. Nu är jag hemma och nöjd och glad över att det har varit en mycket bra dag och att imon är det helg!

Glömde ju min kamera idag! Skärp dig kajsa!

Bild från idag. Tagen från Josses blogg :) I mina nya snygga jeans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar