1.24.2011

Tillbaka till rutiner

Helgen och min ensamma tid har varit bra. Har känns härligt att kunna sova men  dock typiskt nog har jag varknat vid 9 tiden varje dag och längsta jag har sovit var till 10. Men fick i alla fall ut mer av dagarna så det var la bra ändå.

I fredags umgicks jag med Evelina och vi var ute och åt. När jag vaknade upp på lördagen blev jag glatt överraskad. Jätte fint sol väder med hela 16 grader ute!! Jag är så lycklig att jag slipper vara med om Sveriges kallaste vinter ever! Lider med er därhemma. Då fick jag för mig att jag skulle göra en amerikansk frukost till mig själv. Visste nog redan innan att jag inte skulle gilla det så mycket men var ändå bestämd om att göra det. Blev amerikanska pannkakor med sirap. Nej jag åt inte upp det för det smakade skit.. Men värt att testa.  Vid lunch tiden var det au pair möte med alla de andra au pairerna i Tacoma. Trodde det bara skulle vara jag och tyskar ( för de är många tyskar i den gruppen) men blev överraskad med att det var även tjejer från Colombia, Mexiko, Spanien, Thailand och en finsk tjej som kunde prata ren svenska. Härlig överraskning. På eftermiddagen var jag på Ikea för att jag ville inskaffa lite av det svenska sakerna, dvs lakritsen! Åh du härliga vän. På kvällen hade jag och Azra en äkta tjej kväll här med vin, glass och tjej film. Mysigt! Hon sov över här så kändes inte lika kusligt.. Detta huset låter inget alls. Just därför tyckte jag det var så kusligt. Haha. Satte till och med på tvättmaskinen en kväll för att det skulle låta lite. Mm lite pinsamt. På söndagen blev det en spontan road trip med min amerikanska vän Emily. Snowqualmi (stavning??) falls hette det och är helt enkelt bara en liten by men med ett gigantiskt vattenfall! Tror aldrig jag har sett ett vattenfall innan.. Inte vad jag kan minnas. Resan dit och hem var det roligaste. Haha på vägen dit körde vi vilse uppe i bergen vilket bara ledde till en massa skratt. Sen åkte vi in till byn och hade en god kvällsmat innan resan hem. På resan hem spelade jag musik  ifrån svenska artister för henne. Teddybears sthlm , Lasse Lindh, Johan Örjansson mm..

Nu har familjen kommit hem. Jag förstod nog inte hur mycket jag hade saknat mina små flickor innan de kom hem. Det första Makenzie gör är att skrika "Kaaaajsa, i've missed yooou" och hoppade upp på mig och gav mig en stor kram. Ja, jag gillar mina flickor sjukt mycket! Vi har haft en jätte mysig kväll och jag la dem båda två. Nu är allt tillbaka till vanligt och kanske är det bättre så,lite rutiner har aldrig skadat.

En början..


 Bläää
 Amerikansk Lakrits
 Hyllan som gör trippen till Ikea värt det :)
 Myskväll
 ROADTRIP


 Vilse..


 Vi börjar närma oss..
 Framme
 Kändes som att stå i en dusch med all ånga.. Men fint vare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar