1.18.2011

Martin Luther King Day

OKEJ. Så jag ska berätta om vad som hände i fredags. Jag var ju ledig och hade planerat in lite saker som jag ville göra, vilket krävde att jag skulle ha bilen. Så på torsdag kvällen planerade vi in hela dagen, jag skulle köra pappan till jobbet och sen ha bilen. Men hela dagen blev allt annat än planerat! Åkte till gymmet på morgonen och sen säger mamman att jag måste komma hem med bilen igen för pappan ska ha den och aa där bara började allt krångel. Slutade i alla fall med att jag bara satt i sängen hela dagen och skypade med alla där hemma. Vilket jag var glad över! Jag var inte sur eller besviken, mest bara trött på att det krånglade och att jag är en spontan människa så gillar inte att jag måste säga exakt när jag ska ha bilen och exakt när den kommer vara hemma. Så på kvällen ringde föräldrarna mig och ville "rensa" luften då de trodde jag var sur, vilket typ gjorde dom sura. Samtalet var la sådär. Jag var inte sur men det gjorde mig det! Och det kändes bara sjukt kasst. Så då kom hemlängtan.. Sen har jag haft det hela helgen. Men nu börjar den gå över som tur är. Och mellan mig och föräldrarna är allt som vanligt. Men det är en svår situation för dessa människor är inte dina föräldrar. Du kan inte skrika och bråka. Allt ska gå smidigt..Och när en sån sak händer så känner man sig som den mest ensamma personen i världen.. Konstigt nog. Dagen efter tog jag upp det igen och sa att det faktiskt gjorde mig ledsen och att jag tyckte de löste problemet på fel sätt. För det är så jag är, jag hade ingen lust att gå omkring här och känna mig ledsen eller sur över vad som hänt. För om jag inte kan prata ut med dom, hur ska då detta året funka? Så jag är nöjd med hur jag skötte vårat första "problem" sen jag kom hit.Men det är svårt det där med att längta hem. Har aldrig vetat hur det är riktigt, men det är en känsla av tomhet hela tiden. Att vad man än gör, roligt eller tråkigt så är det något som fattas..

Dagen idag har dock varit super! Gjort massor. Det är en helg dag idag då det är Martin Luther King Day säger mig inget dock. Jag tog flickorna till gymmet och satte Lola i lekrummet medan jag och Kenzie gick till poolen och badade. Hon tyckte det var jätte roligt! Jag och hon ska börja gå på sim lektioner. Mamman hade anmält oss så det ser jag fram emot. Efter det åkte vi till Starbucks ( Kenzies favvo ställe) och sen hem för att ge dem ett bad och lunch. Nu ikväll har jag åter igen varit grym och kört på olika motorvägar för att ta mig till Kent där Evelina bor med sin kille Jeff. Vi möttes upp och åt sushi samt en mega efterrätt.



 Roliga människor!
Detta är EN brownie.. Åt knappt halva, sjukt mätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar