3.09.2011

it´s a RAT!

Okej håll i hatten för idag har jag mycket att berätta om! Så dagen börjar som vanligt och idag skulle Lola ha en fotografering för sin 1 års dag. Kommer tillbaka till det senare. I alla fall så körde jag Makenzie till skolan och sedan var det bara jag mamman och Lola hemma. Vi städade iordning huset och pysslade allmänt när Sunshine den ena hunden började sniffa och va allmänt skum i skafferiet. Hon har varit det i några dagar nu så mamman sa att hon trodde det var en liten mus i huset. Så hon sa " kom och kolla på henne,hur löjlig hon e" Och där står vi och skrattar när helt plötsligt en stor jävla RÅTTA springer ut typ 5 cm från mina fötter!! Mamman skriker " it's a raaaaaat" och vi båda skriker halsen av oss samtidigt som vi springer tvärs över rummet till soffan där vi upp hoppar och fortsätter vårt skrikande. Herre jisses.. Så om det var en råtta vet vi inte, det kan ha varit en mega stor mus.. Men nu är den lös.. I HUSET. Och jag har panik. Minns när våran katt tog in en mus en gång och min mamma flippade ut totalt och jag och mina syskon bara skrattade. Kanske har det med åldern att göra eller att den kom hastigt fram men hela dagen har varit en enda fruktan av att få se den igen. Värsta var att vi senare idag hittade mus bajs i köket. Asså näääe! Det betyder att den går omkring och lever livet. Får gås hud bara att tänka på det..

Den andra händelsen idag som hände för typ 15 min sen! Jag kör hem efter att ha träffat lite vänner  i Tacoma. Märker halvvägs på motorvägen att jag har glömt att sätta på ljuset, så pillar lite för att förstå hur man gör.. Till slut  gick det! Fortsätter köra när helt plötsligt blåljus slår på bakom mig, plus en jäkla strålkastare! Kollade direkt om jag höll hastigheten, vilket jag gjorde.. Men shit aha tänkte jag. Började skaka och svettas direkt.. Hör ett litet knack på rutan och utanför står en står polisen. Han sa att han stannat mig för att han sett att jag körde utan ljuset på. Jag skratta lite nervöst och förklarara att jag nyss så det och jag  inte riktigt visste hur det funkade. Han förstod och nästa sak han sa var att jag hade vinglat lite men han menade på att det spö regnade ju så att det var förståeligt. " Cause you haven´t been drinking, right?"  Oh noo officer, i´m not 21 so no. Ser ni hur ur charmig jag e.. Han svarar att näe det luktar inte alkohol och att jag inte såg berusad ut. Sen sa han att jag fick köra vidare och att tänka på ljuset nästa gång. " Okey, thank you sir". När jag kom hem och berättade vad som hade hänt så menade pappan på att det är ovanligt att de inte ens frågar efter körkort.. Så aa jag hade väl turen med mig. Eller charmen,, hehe. Får berätta om Lolas fotografering imon för nu börjar jag tappa det. De har en grym medicin här som ska få förkylningen att försvinna över natten. Och man blir skit trött av den. Typ som sömnmedel.. Tog igår med och sov som om någon hade  knockat mig med en klubba. Haha så börjar bli svårt att hålla huvudet uppe..
Godnatt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar