3.15.2011

Svensk mat, äntligen.

Nu tar jag tag i mitt liv här och sätter in lite av mina rötter i det amerikanska huset. Var så grymt sugen på köttfärssås och spagetti. En av de få rätter som jag faktiskt kan tillaga. Om mina päron åker iväg över en helg var detta en garanterad rätt som jag levde på. Åkte i alla fall till affären och köpte köttfärs, soltorkade tomater och lite gräddfil ( eller sour cream som det kallas här). Sen var det bara hem och fixa min kreation. Blev riktigt gott som jag får säga det själv, jag lyckades! Detta fick mig bara att vilja göra mer så nu ska jag bara komma på vad jag mer kan laga.. Förutom kladdkaka då förstås hehe. Idag har varit en okej dag, inget speciellt. Har kört mycket bil idag. Var ledig på eftermiddagen och då åkte jag in till Tacoma och hade lunch med Evelina vilket var en av veckans höjdpunkter då vi inte har träffats på ett bra tag nu. Imon ska Makenzie operera in rör i öronen så jag börjar kl. 6.30 urchh... kommer bli jobbigt att ta sig upp känner jag. Blev aldrig att jag åkte till läkarn idag, dels för att jag känner mig bättre och dels för att jag tänkte att jag avvaktar och ser över helgen och har det inte gått över så tar jag tag i det nästa vecka. Det roliga i det hela är att jag har fått frågan vilket färg på mitt snor jag har hela 7 gånger sen jag misstänkte min bihålsinflammation. Seriöst människor, vem kollar?? Ringde en sjukvårds upplysnings liknande sak och det var de första de frågade med. Äckliga människor. haha. Satt med alla mina försäkringspapper igår och blev tokig då jag inte fattar mycket utav den. Men men det löser sig. 



 Min första svenska rätt.. Ser rätt gott ut, right?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar