3.31.2011

Var ligger Malta?

Ni vet hur jag skrev att amerikanare lever i sin bubbla. Vet inte varför jag använder Malta som exempel men en gång när jag pratade med mamman och berättade om min språkresa till Malta så kollade hon frågade på mig. Malta kanske inte är det mest kända stället i Europa men ändå lite borde man la veta. Särskilt om man är över 30 år gammal. I lördags träffade jag en grupp av folk de flesta 25 och uppåt. En av killarna frågade mig var jag var ifrån och när jag svarade Sverige så sa han " Oh from Olso?" .. "uhm, noo  cause Oslo is actually in Norway..." Haha jag dog lite då. Han ville typ verka jätte smart. Sen frågade jag för skoj skull inför alla om de visste var Malta var. Svaren jag fick var följande: " It´s a city in Africa", "ohh it´s a cocktail!". Haha människor kom igen! Jag kände mig verkligen smart där, trots min unga ålder. De flesta amerikanare som tror de har koll på Europa är för att de har sett filmen Eurotrip vilket inte alls ger en verklig bild av hur vi är. Ganska tragiskt är det med min det får mig att uppskatta var jag föddes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar