3.16.2011

Tapper tjej

Det blev att jag gick till läkaren idag ändå, orkade inte gå runt och må dåligt. Svaret på det blev att jag har dubbel öroninfektion, bihåleinflammation och min hals är svullen som en ballong. Inte så konstigt att jag mått dåligt. Så nu går jag på antibiotika och kommer vara frisk inom en vecka. Måste passa på att lägga in ett ord om en tjej som jag aldrig träffat men som är min största hjälp här ibland. Yasmin heter hon och hon var au pair här där jag är innan mig. I med att min familj är ny och inte vet så mycket om något så är det skönt att jag har henne att vända mig till. Vet att hon läser min blogg så ttaaack tjejen för att du är min tolk! Synd att du inte är kvar. Det är i alla fall henne jag vände mig till om doktor, collage och allt annat känns det som!

Dagen idag har varit bra. Mamman väckte mig redan vid 6 och sa att de var tvungna att åka och att jag hade Lola. Dock hade hon inte vaknat än så jag somnade om, vaknade 15 min senare med att hon grät så gick och hämtade henne och la henne bredvid mig. Där sov vi yttligare 45 min. Efter frukost åkte vi till Starbucks och sen när vi kom hem var mamman och Kenzie hemma så vi alla hade lunch och sen drog vi till Nordstrom och shoppade resten av dagen. Haha det var den dagen. Idag berättade Jess att han tänker åka hem. Det hela blev jätte känslosamt. Inte för att jag ens har snackat med honom mycket men han har varit en person som delar samma plats i familjen som jag så vi har snackat om hur det. Hur man ibland kan känna sig helt udda när man sitter vid matbordet och hur man ibland kan känna att man har varit här hela sitt liv. Mamman och jag började lipa.. Bara för att han hade värsta talet om hur vi har räddat honom när han var på botten och inte hade några hopp. Hur vi har lyft upp honom och fyllt hans hjärta med kärlek och massa sånna fina saker. Ni kan bara tänka er hur det egentligen lät då allt var på engelska och precis som i alla filmer låter det dubbelt så känslosam och man vill bara lipa. Frågan är varför det är så? Haha men så fort det är på engelska så verkar det som allt man säger låter en aning coolare, finare, fräckare, och snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar