2.11.2011

Lev varje dag som den vore den sista

Idag går jag i djupa tankar. Fick reda på att en svensk au pair tjej dog i Las Vegas idag. Tydligen hade hon fått en propp i lungan och hamnat i koma och sen förklarats hjärndöd.. Vet inte alls vem tjejen är men ändå känns det som jag gör det. Kanske är det för att vi levde samma sorts liv, ett au pair liv med stora hopp och förväntningar om ett kanon år med en massa nya erfarenheter. Det visar bara hur snabbt livet kan försvinna, och hur man måste ta vara på alla dagar. Lev varje dag som om den vore den sista brukar man väl säga..

Dagen idag har varit bra, en normal sådan kan man väl säga. Efter jobbet åkte jag till Tacoma Collage för att ta reda på hut jag ska börja plugga. Har försökt att ringa men blivit runt skickad typ 10 gånger så jag tog tjuren i hornen och letade mig fram till byggnad nr 7. Kändes som de behandlade mig som den första au pairen som någonsin satt sin fot där vilket jag  vet inte är sant. Med andra ord de kunde inget alls. Till sist fick jag fyllt i lite papper och snacka med en dam som verkade ha  koll.. DOCK så säger hon till mig att kostnaden kommer ligga på 15 000 dollar!! Haha joo tjena sa jag då. Jag kunde inte annat än att skratta trots att hon inte verkade fatta va felet var.. Efter det ringde jag Shelly som är min LCC här. Hon förklarade att jag måste ringa dom imon och ta tillbaka allt jag fyllt i idag. Så det var ju en nödvändig biltur.  Men nu verkar det som om det kommer lösa sig i alla fall. Efter det åkte jag till the mall och spenderade lite pengar på nytt smink vilket var ytterst nödvändigt. Älskar hur man får så mycket samples överallt och att man kommer hem med en hel påse av nytt smink som inte kostat mig något. Det mina vänner är för mig, lycka i vardagen.


1 kommentar:

  1. Hej, idag har jag gått i djupa tankar, precis som du igår. Fick veta att en väninna till mig är i USA för att hämta hem sin dotter. Sin dotter som var au pair i Las Vegas. Det måste vara samma tjej vi pratar om. Googlade och råkade hitta din blogg. Känner inte tjejen personligen men känner hennes mamma som, tillsammans med resten av familjen, måste gå igenom ett helvete.
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera