2.16.2011

Sister from another mother

Gud va bra dag jag har haft. Slutade med att jag och mamman spenderade hela dagen ihop och vi har haft så galet rolig! Har nog skrattat så jag förlängt mitt liv med 50 år, minst. Vi åkte till ett stort lagerhus där de har massa möbler för syften som just vårat. Mamman påminner mig om den svenska hollywood frun Maria Montasami med vad hon jobbar med. Plus att hon också gillar tofsar.. Efter det åkte vi till Ikea där vi spenderade ett antal timmar och shoppade om galningar. Kom ut med 3 vagnar som alla skulle in i bilen ( som var full med massa annan skit). Detta blev till ett roligt moment. Sen åkte vi till huset och lämnade av lite saker och gjorde andra ärenden. Vi har kommit till det stället där vi bara pratar om allt tillsammans, och det känns hur skönt som helst och jag kommer ha svårt att lämna henne för jag ser henne verkligen som en nyfunnen vän. En av killarna som jobbar på husen de har kollade på oss och frågade om vi var systrar. Haha neeej, vi råkar bara ha blont hår, blåa ögon,  svarta jeans och våra svarat hunters.. Men vi säger att vi är sisters from another mother.. Och för 3 månader sen var vi helt främmande för varandra vilket man inte kan förstå.

Nu till något helt annat. Vi har hos oss just nu en kille boende som är kusin till pappan. Han är en före detta knarkare.. Han ringde pappan i fredags då han hade blivit utkastad från ett rehab i Arizona. Och han har verkligen ingen. Han har inga pengar, ingen familje medlem som vill hjälpa mer utan allt han egentligen har är sitt beroende. Detta är så hemskt. Han ringde för att han visste att om han stannade kvar i Florida så skulle han inte klara av att inte haka på det igen. Så "vi" betalade hans biljett för att ta flyget hit och 2 dagar senare är han nu här. Innan ni börjar tänka massa så nej han håller inte på med droger här och han har varit "nykter" ett tag.  Men de ska hjälpa honom att komma på fötterna igen, och detta är bara för tillfället men jag tycker att mamman och pappan har grymt stora hjärtan båda två. Det ger honom en andra chans. Han har börjat jobba för dom nu och varje dag går han på AA och det är inget lätt jobb han har framför sig kan jag tänka mig.. Jag har alltid haft de lektioner i skolan där vi snackar om konsekvenserna av droger men jag aldrig levt med det så när mig. Man märker att droger och alkohol är ett stort problem här i USA, alla gör det och det som inte har nästan helt säkert testat. Men jag tycker det är otroligt hur mycket de är villiga att göra för att hjälpa honom.  Det finns mycket kärlek i detta huset och jag är glad att få var medlem utav det.

 Låt oss börja..
 Shopping på Ikea
 Shopparn




Galet att vi fick in allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar