2.28.2011

Pengar och en Hollywood karriär?

Världen styrs av pengar. Och pengar suger. Fast ändå inte.. I alla fall så är au pair lönen inget att hänga i granen. 200 dollar i veckan verkar ju mycket men man har faktiskt inte mycket att röra sig med. Varje helg vill man ju göra saker och det blir alla små saker som byggs på. Första veckan jag var här tänkte jag men detta kommer ju inte alls bli svårt då jag sparade min första lön hela 5 dagar. Innan jag åkte hit så gick jag till en kvinna som läser tarot kort och när hon berättade om min framtid just med pengar så sa hon att jag kommer ha 80 % av de pengar jag kommer behöva för att göra allt jag vill.. Hm. Men jag hade ett uppvaknande idag och skrev ner hur mycket som jag ska (läs) försöka spara varje vecka. Anledningen är att jag vill kunna resa och uppleva mer under mitt år här. Vill inte att pengarna ska hindra mig från nya upplevelser.  Så önska mig lycka till så kör vi!

Tydligen gjorde den här amerikanska tjejen tv debut i svensk tv idag då jag var med i Ullared. Nånå var bara med i ca 4 sekunder men man kunder tydligt se att det var jag plus att jag pratade lite. Hollywood ligger ju ganska nära mig nu.. Fick en massa mess och folk som skrev på fb om min tv debut. Ni som missade detta gå in och kolla gårdagens avsnitt så får ni se "camping Kajsa" in action!!


Nästa år sitter jag med här.. ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar