2.27.2011

Som att cykla..

Helgen är nu slut, men herre vilken bra helg det blev! I fredags jobbade jag ganska sent men efter jobbet åkte hela familjen och åt på ett ställe som heter Bahama Breeze, det första stället jag åt på efter att familjen hade hämtat upp mig från flygplatsen för snart 4 månader sen.. Shit va tiden går.. Så fredagen blev lugn och skön. Efter resturangen såg vi filmen Due Date som alla måste se för den var jätte rolig och jag vek mig flera gånger av skratt. Lördagen började jag med att dra till gymmet och efter det blev det en frukost på starbucks med Tami. Senare på dagen var det ett au pair möte. Möte och möte, vi spelade bowling och fikade. Haha de är sååå onödiga men man får typ inte missa dom för annars kan man få problem med visumet eller nåt sånt. Var egentligen meningen att jag skulle åkt med Evelina och åkt skidor men fick avstå då möte var.. Efter det åkte jag till Tacoma Mall och hamnade som vanligt inne på Sephora vilket är en smink affär. Alltid när jag är där så är det  samma tjej som hjälper mig vilket vi båda finner väldigt roligt. När jag påpekade det så skrattade hon och sa att om vi fortsätter träffas så ofta så får vi börja umgås utanför affären. Hmm njaa. Men hon kan få bli min Sephora Bff.. Elin ringer upp mig och vi bestämmer oss för att dra och käka middag ihop. Drar hem till henne och sedan åker vi ner till vattnet där de har massa restauranger utmed. Käkade hade trevligt och innan jag släppte av henne hemma så åkte vi och åt glass på cold stone vilket jag måste säga ( hemskt nog) är strået vassare än Ben and Jerrys!! Himmelskt.. Haha gilla Elins komentar efter vi smällt i oss en bägare, "Asså nääe, nu vill jag typ spy" haha joo man blev väldigt mätt. Men nu till idag, söndag! Familjen skulle så passande  och åka skidor idag så klart jag hakade. Men hallå, jag kan ju åka skidor! Senast jag åkte var jag 10 år gammal och åkte mellan benen på min styvpappa. Det måste va som man säger att har man väl lärt sig så sitter det kvar.. Som att cykla. Var väldigt väldigt snöigt och massor utav snö. Ramlade endast (!) en gång under hela dagen när jag åkte och hela 4 gånger när jag stod still.. haha vet inte riktigt hur jag lyckas? Vi åkte så gott som hela dagen och jag och B testade på några av de lite vågade backarna där vi vid ett tillfälle kom bort för ett tag. När dimman slog in och det började blåsa som tusan var det inte lätt att åka! Sen fick vi sitta i bilkö på vägen hem, men SÅ värt det. Nu vet jag att jag fortfarande kan det och familjen snackar om att dra dit igen nästa helg och självklart kommer hänga med på det! Nu ska jag sova, är väldigt trött efter idag. Kommer nog kännas skönt i benen imon..

 Au Pair möte..
 Tami och Corinna
 En väldigt lycklig Elin!

 Så redo som man kan bli!!
 Toa pose innan jag drar ut i backen. hehe


Fast..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar