11.27.2010

Black Friday

Jag är såå modig. Satte mig på färjan i morse och hade ingen som helst aning vart jag skulle. Färjan har jag nu upptäckt är där alla amerikanska skumma människor samlas. Satt med min musik och underhölls av cirkusen som vandrade runt. När jag hoppade av ringde jag Malin om inte heller visste var jag var! Så var bara till att börja vandra. Som tur va så fanns det en jätte snäll man som tyckte jag såg en aning vilse ut och guidade mig. Tack till dig främlingen! Vi möttes på ett ställe som hette market något. Båda Malin var super mysiga och det första som hände när vi möttes var att det kom fram en kille som påpekade att vi alla var blonda  och säkert därför från Sverige ( typiskt!). I alla fall visade det sig att han hade varit utbytets student i Sverige, så världen är då liten. Det var så galet mycket folk överallt. Och uteliggare ska vi inte ens tala om. Överallt stod, låg, spelade, tiggde de! Det kan jag tycka tog ner lite stämningen av julen som började komma i stan. Blev inte att jag fyndade något på black friday rean.. Handlade lite på victoria secret och man kan bara älska den underbara butik. Sen tog vi en lång lunch och tjötade av oss om hur det är att vara det "nya". Avslutade på hm. Sen efter att ta in handlat en latte så gick rundan tillbaka till färjan snabbt. Trots att det blivit mörkt hittade jag. Så mysig stad det är! Vissa saker känns direkt hämtade ur en film och jag njöt hela vägen. Båt turen hem blev en rolig resa. Kvinnan bredvid mig var kanske i 40 års åldern och satt och messa och skratta för sig själv. Helt plötslig säger hon " ohh my boy is sooo bad!" haha. "öh, o..okey, hehe"  blev mitt svar. Sen ringde killen och samtalet var inte barn vänligt! Det kändes bara obekvämt att vara den tredje delen i det hela så jag flyttade mig ganska snabbt. Haha Seattles färjor är till för det skumma människorna.. och för mig. Tydligen. haha. Men man kan aldrig riktigt känna sig ensam här, och det är en av sakerna jag hat börjat älska med usa. Sverige är fyllt med pryda blyga och bittra människor och vi fruktar främlingar i stället för att ge dem en chans. Har haft långa samtal  med massa olika helt främmande människor idag! Man blir bara glad av att trots att man gör en resa ensam så lär man känna människor längs vägen. Amerikanare är snälla människor som verkligen hjälper varandra utan att ta något tillbaka. Vi borde lära oss det tycker jag. Vi pryda svenskar! Vet inte hur men på något sätt råkade lyckades jag radera alla bilder från idag så heja, fan va bra gjort kajsa du äger.. Med eller utan bild bevis så har jag haft en mycket rolig och bra dag!

                                          Enda bilden från Seattle idag.. Jag suger.

                                          Shh, it´s a secret...

1 kommentar:

  1. åh, victoria secrets...ett ord från mej.. Avundsjuuuuk! :P

    SvaraRadera