11.13.2010

pust

Är helt slut. Ikväll har jag haft den jobbigaste kvällen än. Mamman och pappan hade date night och kvar blev jag med barnen. Fick gjort mina första ost mackor. Massa smör och ost skulle man ha.. jag fattar inte varför alla här gillar dom för jag tyckte inte de var så goda. I alla fall så är minstingen förkyld plus att hon håller på att få sina först tänder. Ingen bra kombo! Hon grät i 40 (!) min i sträck!! Jag testade allt, och varje gång jag lyfte upp henne så somnade hon i mina armar och när jag la ner henne vaknade hon. Hon ville inte äta och inte sova.. Tyckte så synd om henne och samtidigt om mig själv haha. Ville nästan också börja gråta. Till sist testade jag att byta på henne, satte mig i fåtöljen och gav henne flaskan samt sjöng jag byssan lull. Det funkade. Där blev jag sittande i en halvtimme. När föräldrarna kom hem satt jag utmattad i soffan. Mina hyllningar går ikväll till min kära syster. Nu vet jag vad du talar om! Hon är en fantastisk mamma och jag ska försöka komma ihåg alla knep hon lärt mig. Annars har dagen varit lugn. Jag och mamman tog en shopping runda själva och jag hittade två tröjor på hm så nöjd med det. Idag körde jag till gymmet helt själv. Litet steg för mänskligheten, enormt stort steg för mig. Visst körde jag vilse men hittade både dit och hem så jag ger mig själv en klapp på axeln. Imon kommer en fotograf hit och ska ta bilder på mig och barnen, haha tydligen ska jag vara med på familjens julkort i år.. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Ingen aning vad jag ska ha på mig men vi skulle ta bilderna utomhus. Juste sen är lördagar städ dagen här i huset så alla fick olika sysslor. Jag fick dammsuga neder våningen. Gaaalet dålig amerikansk damsugare gjorde att det bara tog sådär 2 timmar för mig. Äntligen ska jag sova.


Vi ska klara det.
                                                      
                                            Du och jag..
                                           På äventyr.
                                          Tack för hjälpen.  

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en tuff kväll, men du klarar det =) Tänk på att om det händer igen att ta ett djupt andetag och försök igen
    Du är bäst sys puss puss

    SvaraRadera