11.07.2010

Släktkalas

Dagen började med en redig söndags frukost! Bacon och ägg, samt fruktsallad med våfflor. Och när jag säger våfflor så menar jag inte de små fjuttiga, tunna svenska våfflorna utan dessa var säkert minst 10 cm tjocka! Till dem skulle man ha någon slags söt sirap.. Inte riktigt min favorit här men det var kul att testa. Tog en hel också för att jag inte ville verka kräsen. Vilket misstag. När alla var klara satt jag fortfarande och försökte trycka i mig min mega våffla. Pappan kollade på mig och sa "ska du verkligen äta hela?". Så jag svarade något i stil med "öhh nää jag är ganska mätt faktiskt". De fick ett gott skratt i alla fall så alltid något. Idag har det faktiskt varit soligt hela dagen, riktigt härligt väder här. De är typ en månad efter oss så här har hösten bara precis börjat. Man kan bara njuuta av att veta att ni där hemma har det kallt. Sen gick jag och Makenzie en runda i solen, fick ha med mig min mobil ifall jag skulle gå vilse vilket det kändes som jag skulle. Haha dock kom jag på ett system där jag gjorde som Hans och Greta och la ut löv allt efter som vi gick bara ifall att. Man har allt sina knep. Makenzie har 3 dockor som hon behandlar väldigt väl så de fick följa med oss på rundan. De heter Lola, Kevin och lilla Opsie Daysie. Mitt i rundan kom hon på att ena dockan hade gått poo poo och vi var tvungna att byta, sen fick vi vända och gå hem igen för vi hade ju glömt dockans jacka. Haha som ni kanske förstår så kom vi aldrig till parken vi skulle till.. Nu har jag precis kommit hem från mitt första släkt kalas här! Jag säger det igen, alla amerikanare är såå snälla. Kände mig direkt som hemma och då halva pappans släkt ursprungligen är från Sverige så tyckte de det var roligt med mig. Massa olika maträtter, vissa bättre än andra. Jag börjar så smått känna mig hemma här, dock fortfarande att jag observerar. Imon ska jag och mamman göra ärenden och jag ska få köra. Kan glädja min styv pappa med att det endast kör toyota, dock är de 3 gånger större än de vi har hemma. Ska försöka ta ett foto på huset imon och kanske lite bilder kring gig. Ska också försöka ta mig till Ymca imon vilket är ett familje gym som verkar grymt!

-kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar