11.07.2010

Fascinerande

Då var min första dag här  slut. Tiden går så snabbt! Idag har vi inte gjort så mycket.Jag vaknade och skypa med bla min kära moder, härligt att höra hennes vackra röst! Sen gick jag ner och åt frukost, det blev äggröra med toast och färsk frukt. De är en väldigt nyttig familj som tur är. Så vi gillar typ samma saker, som frukt och grov bröd och sånt. Jum.. Sen åkte jag och mamman och lilla Mackenzie och Lola en vända med bilen och de visade mig Gig Harbor. Allt är jätte vackert här! Massa grön röda träd och massa vatten och mysiga affärer. Hjälpte sen mamman att handla,vi köpte lax till middag med en massa kokta grönsaker. Sen till efterrätt hade jag berättat om hur vi hemma brukar ha fruktsallad och vanilj glass. De var helt fascinerade av detta så jag erbjöd mig att göra det till. Deras  vanilj glass btw är att dööö för! Måste tyvärr säga att den slår sia.. Dåligt av mig men hade ni smakat så hade ni förstått. Jag och mamman har mycket gemensamt vilket jag tycker är roligt för då har man någon att prata av sig med. De frågar mycket om Sverige och när jag berättar så är de som sagt helt fascinerade. De vill gärna att jag ska lära dem olika mat rätter och berätta om mina traditioner. Ikväll var det movienight här så vi såg date night. Fick testa på att lägga lilla Mackenzie, så först läste jag Pippi boken som jag gav henne och sen låg jag bredvid henne tills hon somnat. Hon är så söt.  Har lovat henne att ta henne till zoo när jag kommit in i det hela lite så det ska jag göra! Imon ska vi till pappans föräldrar så det kommer bli intressant och se hur det är. De berättade att alla tydligen är jätte nyfikna på mig, så får nog babbla en del! En rolig sak som hände här i dag var att jag gick vilse i huset, hittade inte till trappan! Då kan ni fatta hur stort det är..

Sov gott alla:)

3 kommentarer:

  1. Hej Kajsa! jätteskoj att läa om ditt äventyr! Jag känner igen mig i mycket av det du skriver, t.ex. att glassen är jättegod ;) Du kommer att känna dig som en alien vissa gånger när de blir helt tagna av våra svenska levnadssätt, men det var bara skoj tyckte jag ;) Ta hand om dig nu och ta vara på varje liten sekund!

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa!

    Skönt att höra att du kommit fram lyckligt och väl och att du verkar ha det bra hitills.
    Själva har vi börjat med julförberedelserna, så allt är förberett tills när tomten kommer hihihi Det är jätte fint höstväder, ska ut i skogen och plocka mossa och njuta av solen.
    Vi är i Skrea och fikar, faktiskt fruktsallad och SIA-glass :)Du kanske kan skicka över lite av den super goda USA-glassen hihihi

    Hörs snart igen. Alla hälsar!
    Stor Kram oss i Skrea

    SvaraRadera
  3. Hej sis
    Kul att höra att allt har gått bra =)
    Det verkar vara den perfekta familjen för dig , kul att du hittat en vanilj glass du gillar , svårt att få hem den dock=)
    Får se till att skypa nån dag denna veckan
    Puss puss syster yster

    SvaraRadera