11.28.2010

Family Day

Idag har vi verkligen haft en family day och började dagen med en brunch tillsammans med "farmor och farfar". De är hur mysiga som helst och Ingrid som farmorn heter är halv svensk så vi har alltid massor att prata om. De stora planena idag var dock att granen skulle kläs inför jul och jul pynten skulle plockas fram. Detta blev bara en enda skratt fest för mig då ingen hade någon som helst aning var ljusen så de sprang runt som yra höns. Slutade med att jag och B fick köra iväg och handla nya. I alla fall måste jag också berätta om deras käre tomte som tydligen har hängt med i alla år. Kanske för många år tycker jag, då han började med att tappa huvudet, sen benen och till sist började han att ryka.. Ni förstår detta är en levande tomte. Typ. Han sjunger i alla fall varje gång man går förbi ( sååå himla irriterande efter bara 3 gånger!) Sen är han läskig när han står där i mörkret och man hör ho ho ho eka genom huset.. Så när jag är ensam hemma kommer jag att koppla ut honom! Dock tror jag knappast han håller hela julen. Hoppas. Var mysigt att klä granen och tänkte mycket på hur vi brukar göra det hemma och hur de gör det här. Som pynt i granen har de bara saker som har med familjen att göra, som små foton i ramar, deras första bokstäver, sånna saker. När vi var klara så var traditionen att äta nybakade peanut butter cookies och jaa de var syndigt goda. Måste föresten berätta att vi hade ostron till lunch, eller snack va det nu va. Var sådär måste jag säg. Idag när de satt och pratade om hur tomten kommer så tänkte jag på hur jag inte kommer få några julklappar på julafton i år. Sjukt tråkigt. Saknar att vara ett barn i ett hav av julklappar.. Bara en av de tråkiga sakerna med att bli vuxen. haha. Sammanfattning av dagen: SUPER.
























1 kommentar:

  1. tomten kommer nog till dig oxå kajsa, du är för go Kram Tina och pojkarna i Jönköping

    SvaraRadera