11.25.2010

Thanksgiving!

MÄTT. Det är allt jag behöver säga för att sammanfatta min första thanksgiving. Mat var det gott om, pajer, kalkon, sylt i alla slag, jam, jaa massor! Har varit en jätte mysig dag och konstigt nog har det känts som julafton, med snön på marken och atmosfären i huset. När vi satt och åt frukost i morse så skulle alla säga vad man var tacksam för och det hela blev nästan ganska känslosamt. Kände mig hyllad då alla i sina tacksamhets tal nämnde mig! Kvällen har spenderats hos familjen Gintz med massa släkt och vänner och som sagt en massor av mat. Byxorna satt extra tajt nu när vi satte oss i bilen. De har sån skön attityd till the holidays, dvs att det är helt okej att bli fet då haha. I morgon ska jag ta färjan ( själv!) och åka över till Seattle för att träffa Malin och Malin. Två andra au pairer som är lik nya som jag! Plus att det är black friday och det är reor överallt. Helt sjukt, det börjar nu vid midnatt och fortsätter i 24 timmar. Så om jag vill gå och fynda klockan 3 inatt så går det! Endast i USA gott folk. På vägen hem såg man folk som stod och köade i väntan på att det skulle börja. Thanksgiving var mycket och lite till, det var underbart och jag hoppas jag får chansen att fira den igen för det var awsome!

Jag är tacksam för min familj och mina vänner. För alla de jag älskar där hemma och för att de stöttar mig i mitt nya äventyr. Jag är lyckligt lottad med de personer som finns i mitt liv och skulle aldrig vilja byta ut dom. Sen är jag otroligt tacksam för att jag fått chansen att komma hit, och få bli en del av en underbar familj och få bo i ett makalöst land som man bara kan älska mer och mer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar