11.08.2010

Chocolate Cookies

Idag har varit en bra dag! började med att vi körde Bryton till skolan för att sen åka och kolla in rean på ett stort varuhus som heter Nordstrom. Måste vara svenskt! Hittade inget, men trånade efter ett par hunter regnskor. Kostar dock 138 dollar så måste jobba lite först men har bestämt mig för att ge mig själv dom i julklapp. Såå nu längtar jag tills jul, men men. Mamman har varit hårfrisör så därför får hon halva priset på all hårvård. Så hon köpte massa bra produkter till mitt hår för hon vet allt som hår känns det som. Så hon hade en hel lektion om hur jag ska göra för att få så fint hår som möjligt. Efter lite lunch och shopping där så åkte vi till banken och fixade med mitt bank konto. Jag blev riktigt populär där då jag var deras första svensk. Som sagt FASCINERADE!! Tror jag kan mjölka denna kändisskap rätt mycket här. De bestämdes att jag kommer få 200 dollar i lön per vecka. Vilket är mycket med tanke på att familjen egentligen bara behöver ge 150 dollar.. Jag tackar och bockar. Så nu har jag som i Sverige där man kan gå in på nätet och föra över och kolla hur mycket pengar man har kvar. Öppnade även ett sparkonto ( säkert till min mammas förtjusning) där det automatiskt kommer dras 25 dollar då och då. Har ju lite utav en dröm att ta mig till Hawaii när jag är här. Eller i alla fall till typ LA eller något annat coolt ställe här i detta underbara land! Jag har redan hittat en ska här som jag antagligen kommer bli beroende av.. Manikyr. De finns nagel och skönhets salonger överallt så jätte lätt att typ göra medan du gör ärenden. De masserar och rengör naglarna jätte fint, sen får man välja om man vill ha färgade naglar eller fransk manikyr. Jag valde en höstig brun färg och blev mycket nöjd. Kostar endast typ 50 svenska kronor. Så det kommer jag göra ofta! Blev aldrig att jag körde idag.. Vågar inte. Men imon ska jag. Jag ska.. Mamman och jag kommer jätte bra överens och det känns som om vi är lika gamla för vi pratar nästan om allt. Hon säger hela tiden hur glad hon är att jag ville komma. Tycker det är så sött. Barnen är också himla söta ( ibland dock högljudda) men jätte mysiga! Fick lägga de båda två idag. Satt i en gung fåtölj de har och läste böcker för dem sen fick jag lilla bredvid Makenzie tills hon somnade. Trivdes som tusan. Vi har även bakat chocolate cookies. Sen lärde de mig sättet de brukar äta dom, vilket är två stycken med vanilj glass mellan. Så det blir som en macka typ. Gott! Vi hann aldrig till gymmet idag så imon ska vi dit. Haha nu är det bestämt. Fick dåligt samvete över alla kakor jag tryckt i mig idag.. En rolig sak som hände idag var att mamman berättade om sin vännina som tydligen har en jätte rik man. I alla fall så har han en kollega som är 23 år gammal ( och tydligen också jätte rik), och så berättade hon att de har snackat om att para ihop oss!! Typ att vi ska på middag oxå ska de låtsas som om det inte alls var planerat. Jag skrattade men det kändes inte som hon skojade.. haha så jag bara "frestande, men måste nog säga nej till det" haha hur sjukt var inte det. I alla fall känns allt bra just nu.Ska bli kul när jag har mitt första möte här så man kan lära känna lite folk.

/kajsa

                                                          






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar