11.06.2010

Fraamme

Nu är jag här. Framme i mitt nya hus,mitt nya rum, mitt nya liv. Känns helt galet just nu, längtar tills jag har kommit in i det och kan köra här och riktigt vara som en tvättäkta amerikanare. Har hänt så mycket sen jag senat bloggade så vet knappt var jag ska börja. New York var bara helt fantastiskt!! Har man inte varit där åk dit  för man tappar verkligen andan när man står där, mitt på times! Åh älskar staden. Känns dock skönt att ha lämnat skolan för där var sunk och maten var rena skiten. Resan hit gick bra, alla amerikanare är så himla trevliga! Om du nyser så är det minst 10 personer som säger " god bless you" haha och hela tiden " oh sorry". Man kan bara älska dom. När mamman mötte upp mig på flygplatsen var jag så nervös! Men hon sa att det kändes som om vi redan kände varandra för vi hade pratat så mycket och det hade hon faktiskt rätt i. Hela familjen var jätte mysiga och fick mig att känna mig att känna mig hemma redan när jag sate mig i bilen.Vi åkte till en mysig hawaii inspirerad resturang och jag fick äta en jätte god sallad. Äntligen något nyttigt!! Sen körde vi hemåt, en massa bilköer såklart men gick ändå snabbt. Jag bor i Gig Harbor och det är nog det tryggaste stället i  USA. För att komma in här måste man ha en speciell knapp i bilen så man kommer in genom grinden, och om du inte bor här så måste du visa vakterna leg och säga varför du är här för att komma in. Tydligen hade familjen fått förklara för dem att jag skulle flytta hit så de inte hade tagit mig för en främling. Huset är inget hus, det är en mansion typ. Tror man får plats med mitt hus hemma ca 3 gånger o detta! Lööve it! Rummet hade mamman gjort jätte mysigt med mörkbruna väggar och en stor dubbel säng med 7 härliga kuddar. Helt för mig själv. Gick och la mig redan klockan 8 igår efter jag hade gett mina presenter, de blev väldigt glada över godiset. Nu har jag sovit 12 timmar men känner mig ändå rätt mör.. Ska ta mig upp ur sängern nu och gå ner och äta min första frukost, undra vad det blir!
Här kommer lite bilder :)
















2 kommentarer:

  1. Åhh!! Vad kul att kunna följa dig :) Så härligt att du trivs också! Verkar ju underbart och allting så jag hoppas att det förblir så.
    Ha det gött!
    //Fagerblom

    SvaraRadera